تلاطم بازار آهن در بورس کالا
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر تحلیل آهن پرایس دراخبار بازار آهن، در اولین هفته کاری این بازار در سال جدید شاهد رشد در بهای اعلامی  اکثر مقاطع فولادی  توسط کارخانه های تولیدی بوده ایم. نیمی از این التهاب و تورم ایجاد شده در بازار را می توان در انتظار تقاضا پس از یک وقفه ی چند هفته ای به علت تعطیلات نوروزی و هم چنین شروع تحریم های جدید علیه ایران  و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه توسط دولت آمریکا می توان جست جو کرد. این چنین رخداد ها سبب شدتا شروع اولین روز کاری در سال ۹۸ که مقارن با ۱۷ فروردین ماه بود روند افزایشی قیمت ها در آهن آلات مصرفی شاهد باشیم روندی که به طور متوسط در  بهای اعلامی  هر کیلومیلگرد۲۰۰-۳۰۰ تومان افزایش را تجربه کرده و مقدار آن  از رقم کیلویی ۴۷۰۰ تومان در اواخر اسفند ماه سال گذشته به مرز ۵۰۰۰ هزار تومان نزدیک شده است.

تحلیلگران معتقدند که اتفاقات سیاسی و جو روانی حاصل از آن در روز های گذشته سبب نابه سامانی و تورم  در بازارهای ارز، طلا و حوزه های کالایی بوده  است به طوریکه افزایش ۱۰۰۰ تومانی نرخ دلار ظرف مدت یک روز چنانبازار آهن را ملتهب کرد که در محصول قوطی پروفیل جهش قیمتی ۵۰۰ تومانی و رسیدن به بهایی معادل ۶۶۰۰ تومان در هر کیلو را  رقم زده است این مثال  تنها یک نمونه از روند صعودی نرخ  آهن آلات در یک هفته ی آغازین سال ۹۸ می باشد.

 در روز چهارشنبه اولین و پر تقاضا ترین عرضه را برای محصولاتی چون ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان در بورس کالا نظاره گر بوده ایم  و امیدواریم که دولت بتواند با تدبیر درست و به جای خود در خصوص تامین بازار داخلی بوسیله الزام تولیدکنندگان به عرضه مناسب و هم چنین مهار مسیرهای نامتعارف صادراتی که منجر به ارزان فروشی و یا خام فروشی می شود از شدت التهابات موجود در عرضه های هیجانی این چنینی در بورس کالا بکاهد.  

با توجه به نوسانات موجود در بازار آهن و  عدم  امکان ثبت اخبار لحظه ای در سایت، بر آن شدیم تا اخبار لحظه ای و اتفاقات بازار آهن را در کانال تلگرامی "آهن خبر" به اطلاع شما همراهان گرامی برسانیم. از این رو  می توانید با بهره گیری از اخبار کوتاه و لحظه ای ارائه شده در کانال تلگرامی آهن خبر، تصمیمات مناسب تری نسبت به انجام خرید خود اتخاذ نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: